#Dakar2016 Check-in for start 

Posted on Updated on

2016-01-01

Incheckad och klar!

Det har varit en lång period med förberedelserna för Dakar.
Jag hunnit bli ganska trött på jagandet dygnet runt för att få ihop allt och rätt trött på mig själv för det bara snurrar i huvudet till slut. Och det är alltid miljoner saker i det sista.
Så det känns nästan ofattbart att jag lyckades ännu en gång.

Här på plats i Buenos Aires är det mycket småfix, och en del storfix, innan bil och utrustning är klart för start. Teamen har alla samlats och förbereder sina respektive fordon.
Mitt team RallyRaid har tre bilar och en lastbil anmälda i tävlingen. Dessutom har vi en stor servicelastbil med alla reservdelar och verktyg etc som ska supporta oss varje kväll i bivacken.

dk2016-annie-bert_1200x920

Jag och min holländske co-driver Bert har gått igenom vår gula Desert Warrior rallybil #373 tillsammans med vår dedikerade mekaniker Henk van den Helder, också han från Holland.

Nu har vi  “checkat in” i tävlingen. Alla racebilarna besiktigats tekniskt och säkerhetsmässigt, och våra licenser, körkort kontrollerats.
Det tog en halv dag. Sen parkerade vi bilarna i parc ferme i väntan på den officiella starten 2 januari.
Nu vill jag bara komma iväg och äntligen få köra.

Start Podium Tecnopolis, Buenos Aires 02/01/2016
Start Podium Tecnopolis, Buenos Aires 02/01/2016