Etapp 2 Midnattssolsrallyt – moving up!

Posted on Updated on

Idag hade vi “fritt spår” framåt, dvs ingen långsam bromskloss framför. Och vilken skillnad att kunna få köra sitt eget tempo. Catrin satt och peppade mig järnet, ju mer jag gasade desto mer skrattade hon. Och jag skrattade år hennes glädjetjut.
På SS6 gjorde jag min första handbromsvänding någonsin på riktig rallysträcka. Satte den nästan perfekt när vi skulle runt en halmbal! Tur att jag tränat på det med StockholmRallySchool.com🙂
Sträckorna var fantastiska hela dagen och vi hade fans som mötte upp.
Sista sträckan var Catrine så laddad så jag knappt hörde körnoterna mellan glädjetjuten!
Nu vet jag även varför Forden som låg framför och bromsade oss igår hade kört så långsamt, han hade inga bromsar.. Inte konstigt att jag tappade så mycket tid. Han borde ha berättat att det var fel på bilen och släppt förbi oss. Lite sur för det, men men det var igår och inget att göra nåt åt.
Nu har vi iallafall klättrat till 53:a tot.

20140711-235811.jpg

20140712-001632.jpg

20140712-001732.jpg