Axel ur led och trasig koppling i MSLS

Posted on Updated on

Det började inte bra på morgonen när vi skulle starta MSLS 8-timmars race på Mantorp… Jag lyckades ramla över ett bord i depåboxen när jag skulle hänga upp mina bilnycklar på väggen. Tyvärr tog jag emot så illa med högerarmen att axeln hoppade ur led bakåt! Trodde jag skulle svimma så ont det gjorde. Visste att jag måste dra axeln rätt omedelbart så bet ihop och drog till. Den kom rätt men insåg då att jag även stukat vänster långfinger… Maximal otur eller?

Som tur var skulle jag inte köra mitt pass förrän senare så jag hade lite tid att återhämta mig. Per startade och körde på i stadigt tempo. Sedan tog vår utländske gästchaufför Steve över. När det var dags för mig hade den värsta värken lagt sig i axeln och det kändes ok att köra. Men… efter bara några varv så fick jag problem att växla, det gick inte att få i eller ur växlarna. Åkte in i depå och det visade sig att kopplingen inte kopplade ur som den skulle. Vår toppmekaniker Henrik Bolinder försökte lufta och justera kopplingen men det var nåt mekaniskt som inte gick att fixa. Så tyvärr var vi tvungna att bryta.

Bara att bita ihop och komma igen nästa race.

Leave a Reply

