Midnattssolsrallyt: Tidskval

Posted on Updated on

Annie Seel & Amelie Jakobsson i #94 “Killer Starlet” (Foto: Peter Lidman)

 

 

Midnattssolsrallyt började med ett kort tidskval, en knixig asfaltbana runt Rocklunda område. Bilen som jag fått låna, en liten Toyota Starlet från 1979, är hysteriskt kul att köra. Motorn är bara 1300 cc (minsta klassen), men bilen är liten och lätt så det rockar loss rätt bra ändå.

För mig blev kvalet första riktiga körningen med bilen och det gick faktiskt kanon. Men jag höll på att ta en däcktrave från fel håll och var tvungen att backa för att komma rätt… Ajaj.

Kom ändå 67:a och snabbast i min klass (inte så många i den dock).
Men jag var före några toppförare som sladdade av lite här och där.
Imorgon startar riktiga rallyt – 3 dagar full gas.

Heja på mig och min kartis Amelie Jakobsson, vi är nummer #94.

Livetider och resultat på www.resultatservice.se

Leave a Reply

