Succé för TTA i premiären!

Posted on Updated on

Premiär för TTA – svensk racings nya elitserie – kördes i helgen på Karlskoga Motorstadion. Jag var supernyfiken på den nya serien eftersom jag hört mycket om den då jag sitter i KAK Motorsportstyrelse. Det här är riktiga racingbilar, låter och ser ut som riktiga racingbilar. (ttagroup.se)

Otippad vinnare blev 21-årige Linus Ohlsson i Team Tidö. Jättekul att en ny ung talang kan ge de etablerade en riktig match i en “nyuppstånden” SAAB – och hålla in i mål. Grattis! Och extra kul för både Linus och Team Tidös teamboss David von Schinkel är mina klubbkollegor i KAK (Kungliga Automobilklubben). Jag tävlade ju för Team Tidö i Midnattssolsrallyt 2011 när jag styrde en Porsche Carrera -72. (www.teamtido.se)

Resultat:

1. Linus Ohlsson, Team Tidö/PWR Racing,
KAK motorsport, SAAB

2. Fredrik Ekblom, Volvo Polestar Racing,
Örebro RC, Volvo

3. Richard Göransson, BMW Dealer Team,
Örebro RC, BMW

Nästa race:
2 juni, Anderstorp.

Kändisstatus!

Leave a Reply

