Pressmeddelande: Annie Seel till Dakarrallyt i bil

Posted on Updated on

Pressmeddelande 2011-12-28

Annie Seel till Dakarrallyt i bil

Annie Seel testkör den svenskbyggda Dakarrallybilen Pewano XC60RR.
Foto: Christer Condor

Med totalt tjugo starter och målgångar i olika ökenrallyn på motorcyckel tar nu Annie Seel steget vidare med siktet inställt på en start i Dakarrallyts bilklass 2013.

-Min långsiktiga plan har ju varit att komma till start i bil vid någon tidpunkt, och nu är vi där. En naturlig utveckling och ett nästa steg. 2012 kommer att handla om förberedelser och bilkörning, säger Annie Seel. Tidigare i höstas testkörde jag Pewano XC60 RR med Olle Ohlsson som kartläsare, och vidare diskussioner pågår. En sak som är säkert är att det vore fantastiskt att få ingå i ett svenskt team i Dakarrallyt 2013.

2012 års Dakarrally startar på nyårsdagen i Mar del Plata,  Argentina, med slutdestination i Perus huvudstad Lima 15 dagar och 8373km senare. Deltagande i rallyt anländer löpande till Buenos Aires för att genomföra de sista justeringarna och föreberedelserna inför starten.

-Det har varit väldigt annorlunda för mig i år att inte vara mitt i förberedelserna kring rallyt, och för första gången på riktigt, riktigt länge så ska jag unna mig en välförtjänt semester, säger en nöjd Annie Seel. Imorgon bitti sätter jag mig på planet till Mexiko och det ska bli så skönt.
Fotograf bakom bifogade bilder är: Christer Condor, vars namn ska återges vid ev publicering.

Mer information om Annie Seel:
https://anniedakar.wordpress.com
http://www.annieseel.com

Presskontakt:
Marie Hessel, e-post thedakarrally@gmail.com alt 0702-23 86 36.
thedakar.blogspot.com

Annie Seel och kartläsare Olle Ohlsson. Foto: Christer Condor

Annie Seel i full fart i Pewano XC60RR. Foto: Christer Condor

One thought on “Pressmeddelande: Annie Seel till Dakarrallyt i bil

    Bertil said:
    2011/12/29 at 01:13

    Va häftigt – vilken svensk satsning. Rallyprinessan och Volvo. Kunde inte vara bättre =)

    Like

Leave a Reply

