Succé i folkracepremiär för Killer Babes. 5:a totalt!

Posted on Updated on

Vilken succéstart för team Killer Babes i vårt först folkrace. Vi kom 5:a totalt efter 4 timmars körning!

Alla fyra tjejerna i team Killer Babes har kört grymt bra. Racet var uppdelat på fyra entimmespass, där jag tog startpasset. Andra timmen tog Charlotte Wall över ratten, med mig som coachande co-pilot.  Efter det körde Mirre Hammarling tredje stinten och jag fortsatte i passagerarsätet. Vid det här laget var banan duktigt hal på sina ställen och Mirre har nu titeln “piruettprinsessan”. Sista och avslutande körpasset tog Camilla Arnalid och jag tänkte att va fasen, jag sitter kvar som passagerare – blir mer teamkänsla så. Shit vad Camilla körde, full gas och asgarv!

Bilen har varit kanon sånär som på en läckande kylarslang som gjorde att vi tappade några varv i början. Nästa vecka kör vi igen, Krutcupen.se på Sundsta banan.

TACK till Hasse (arrangör av Krutcupen) för allt ditt jobb med både vår racingbil och själva arrangemanget. Tack också till alla sköna medtävlare och ekipage. Jag ser fram emot att ses igen!

TACK till vår sponsor REDKEN hårvård för att ni finansierade vår startavgift. Vi har ju snyggaste och yvigaste håren i depån!

Leave a Reply

