Girls MX training camp – SMK Eda

Posted on Updated on

SMK Eda bjöd in till Girls MX träningsläger 12-14 aug. 3 dagar mx-körning med Cecilia Lidén som tränare. Jagkänner Cecilia sedan många år och har varit med som hjälptränare många gånger, så det här ville jag inte missa. Men denna gång var jag med som deltagare – prfekt träning inför min kommande start i Australasian Safari Rally (23-30 sept).

Jag lastade in min rally KTM 525 “Super Rocket” och min kompis Jessica Bankler hade sin enduro KTM 250. Vi är ju inga riktiga crossåkare… Och vi höjde snittåldern på deltagarna rejält – de flesta tjejerna var 10-15 år, och vi var ju lätt “tant-klass” i sammanhanget. Fast vi höll flaggan i topp!

Lägret var suveränt, massa körning, massa teknikträning, massa hopp… och massa fantastiskt duktiga tjejer. Norska Celine Andreassen på en Kawa 250 gav mig mycket draghjälp så jag vågade hoppa de stora platåerna. Och 13-åriga Elin Ugrell på sin 85-kubikare körde grymt inspirerande – släppte aldrig gasen! Dessa tjejer kommer vara riktigt vassa framöver!

Video Facebook:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=258619110830075

Leave a Reply

