Etapp 3: sista dagen

Posted on Updated on

Etapp 3: Sista dagen körs via Eskilstuna och Katrineholm till Brevens Bruk, sedan tillbaka via Hälleforsnäs och Malmköping till mål i Västerås.

Sista dagen i rallyt. Jag och Maria var supertaggade att öka farten lite nu när jag börjat bli varm i rallyoverallen. Det var så fina och roliga sträckor, speciellt de avslutande rallysträckorna var riktigt luriga och knixiga – Maria fick verkligen hålla mig på rätt spår när det svängde över krön hela tiden.

Gick i mål som 76:a totalt, jättenöjd med det efter kopplingsraset första dagen där jag tyvärr fick avbryta efter SS4 med maxtid. Sen meckades det halva natten så jag kunde starta om – underbart team som ställer upp. Efter det funka bilen perfekt hela racet.

Maria Andersson har varit suverän som kartis och jag har nu lärt mig att köra på riktiga siffernoter som i VM! Så kul när man får in flytet, helt magiskt att jag nu “ser” kurvan med öronen!

Kenny Bräck vann, snabbast på i princip alla sträckor – så imponerande! Och han blev snabbaste blondin…
Fjolårssegraren Kenneth Bäcklund kom 2:a, och min teamkollega rallylegenden Björn Waldegård slutade 3:a.

Jag är så tacksam att ha fått den här fantastiska chansen att köra rally! Det har varit  galet roligt!


Foto: Fotogubben.eu

Tack Team Tidö och teamchef David von Schinkel som har skapat ett underbart team, och fått med sig underbara partners som Optiker KlarSynt, Gulf Oil, Carrera Sunglasses, EFG Bank, Öhlins, Sparco, Peltor etc…

På kvällen svidade jag om till “prinsessa” och hoppade insom prisutdelare och fick krama om segrarna!

Kung Kenny Bräck, flankerad av rallybrudarna Maria Andersson och mig.

Leave a Reply

