Pressmeddelande: Annie Seel kör bilrace!

Posted on Updated on

Annie Seel klar för start – nu på fyra hjul!


PRESSMEDDELANDE   2011-05-12

Rallyprinsessan Annie Seel, som har fem Dakarrallyn på mc i meritlistan, gör nu en oväntad premiär. I helgen 14-15 maj har hon blivit inbjuden som VIP-förare att köra i den helt nya racingserien Swedish Racing League som startar i Sverige.

– Klart det känns lite pirrigt. Men som vanligt tackade jag ja när jag fick frågan om att ställa upp. Jag har ju mycket erfarenhet från motorcykelracing – men att köra bilracing är en helt annan disciplin, berättar Annie som inte kunde tacka nej till den nya utmaningen.

– Mitt mål är att köra så bra som möjligt, jag inser ju att jag är på nybörjarnivå. Så för mig blir det en seger om jag inte kommer sist, skrattar Annie.

Första deltävlingen körs nu till helgen på Anderstorp Raceway, och Annie kommer styra en av Team Picko Troberg’s bilar i klassen Tropheo Abarth.

– Allting har gått otroligt fort. Bilen kom i måndags och igår onsdag körde jag den för första gången på Karlskoga Motorstadion. Idag hämtade jag ut racelicensen och i helgen är det tävling – det är rekordsnabba svängar!

Team Picko Troberg ställer upp med två bilar, där Annies teamkompis blir den regerande JTCC-mästaren Joakim Forsell. Joakim satsar på topplacering, men ställer även upp som körcoach för Annie inför starten.

– För mig känns det fantastiskt roligt att få vara en del i ett så proffsigt team som Picko Troberg Racing. Med Joakims hjälp har jag förbättrat körtekniken. Och teamet har jobbat med att bygga om bilen och racingstolen så den passar mig – otroligt nog så är jag faktisk för liten för den lilla bilen, avslutar hon leende.

Team Picko Troberg: www.picko.se
Swedish Racing League: www.swedishracing.se

Leave a Reply

