Crossing the border to Russia. Över ryska gränsen.

Posted on Updated on

A little snowmobile riding, but mostly the day was transport by car to Russia. It took some time to cross the border and pass the custom.
Tomorrow begins the tough riding.
*
Lite skoter men mest transport in i Ryssland idag. Tog tid att komma över gränsen och genom tullen.
Imorgon börjar den riktigt tuffa körningen.

One thought on “Crossing the border to Russia. Över ryska gränsen.

    Leif Lillandt said:
    2011/05/02 at 18:57

    Jag tror det var min “vän” Fredrik Persson som yttrade att det är svårt att komma in i Ryssland och omöjligt att komma ut…

    Det gäller att göra rätt även om man inte riktigt vet vad som krävs! Så jag har fortfarande vissa saker ouppklarade med tullen i Murmansk efter en resa 2006… Nu är det dock ett tag sedan jag fick senaste brev!

    2009 var jag i Vitryssland utan visum, och då fick jag inte åka ut till Lettland! Jag fick åka ut samma väg som jag kom in, dvs via Ryssland!

    14mil från byn till närmaste väg. Låter som den ultimata promenaden på sommaren bland myggen! Fem dagar enkelväg?

    Like

Leave a Reply

