Kungliga klubbars fest. Royal gala party

Posted on Updated on

Meeting Carl-Philip, the Prince of Sweden who is racing Carrera Cup. Photo:Lena Perés

Så var det dags att dra på sig balklänning igen. Eftersom jag tävlar för Kungliga Automobilklubben KAK får jag nu äran att gå på Kungliga klubbars fest som hålls på Grand Hotel. Och hedersgäst var hans kungliga höghet prins Carl-Philip.

Jag och min klubbkompis i KAK, dragracingföraren Mats Andersson (som blev både svensk mästare och europamästare 2009 i dragracing)  fick audiens hos prinsen efter middagen – stort att dragracingkungen och rallyprinsessan fick träffa racingprinsen. Men Carl-Philip är ju faktiskt en racingförare som oss, så trots frack och sidenklänning blev det vanligt racingsnack.

Sedan var det dans till liveband natten lång. Och jag måste ha tappat min glas-sko nånstans på vägen hem…😉

Leave a Reply

