S5. Mishaps and pain…

Posted on Updated on

ENGLISH
No fun today!
– I slipped and got a highside, nothing major but I stretched a muscle in my back. After this there was a long way of heavy struggeling through fesh-fesh, stones, ravines, riverbeds and tons of dust! I had this terrible pain in my stiff back, could not sit, not control the bike. Fell down several times and could not lift the bike. Was passed by many riders and lost some 10-15 minutes. At refuel I saw Sanz – after that i rode like hell, did not care about the pain. I gained time on the sandy tracks. At the bivouac i got massage on my back.
But i’m satisfied with the result, 53 on the stage. And I keep a good position 45 in total!

SVENSKA
Ingen kul dag!
– Jag sladdade och fick highside, inget stort men sträckte en muskel i ryggen. Sen kom värsta bök i flera mil, raviner, flodbäddar och massor av damm. Kunde inte manövrera hojen pga ryggsmärta, inte kunnat sitta, stel i ryggen… Tappade hojen flera gånger och kunde inte lyfta den, blev omkörd av massor, tappade 10-15 min. Såg Sanz vid tankning så efter det körde jag på som fan, brydde mig inte om smärtan. Tog igen tid på sandsträckor. Fått ryggmassage i bivacken.
Men är ändå nöjd med resultatet, 53 på etappen. Har behållit bra placering, 45 totalt!

Others:
Laia Sanz on pos 51 (on stage 64). Miriam Pol 98 (on stage 74). Ronnie Bodinger 99 (on stage 71).
Thomas Berglund had an accident and is out of the race.
Jennifer Morgan (GBR) had also a bad accident and has broken some bones and the race too.

4 thoughts on “S5. Mishaps and pain…

    Peter said:
    2011/01/08 at 00:21

    Ànnie, du är fantastik. Vilken kämpaglöd, vilket mod, vilken vilja. Jag beundrar dig. Hoppas du kan fullfölja och segra!
    Hälsningar Peter

    Like

    Monica i Gävle said:
    2011/01/07 at 23:30

    Kör på tjejen!! Du är bäst!!

    Like

    HenrikE said:
    2011/01/07 at 19:02

    Annie.
    Du skämmer bort oss med fantastiskt fina placeringar. Är verkligen kul att se dig hålla så hög och jämn status.
    Lycka till med fortsättningen av rallyt. Krya på dig med ryggen.
    Henrik

    Like

    Louise Yourstone said:
    2011/01/07 at 16:27

    Heja heja heja…faen Annie vad du är bra! Du ger minsann inte upp och kämpar på fast du har hur ont som helst! Det kallar jag verkligen figthing spirit🙂
    Kämpa på…jag hejar på dig…se bara till att du kommer hem hel igen!
    Kram från Louise
    Ps. jag jag ska köpa några kilometer så du kommer fram till mål😉

    Like

Leave a Reply

