Administration & Technical verification

Posted on Updated on

Nästan oändligt lång dag. Började med att “lasta” hojen med allt som ska med i form av säkerhetsutrustning och verktyg/reservdelar. Sedan klistra på alla sponsordekaler, mycket pyssel.

Kl 16 hade jag check-in till besiktning. Först pappersarbetet, betala depositioner, visa licens, reg papper mc, medicinsk journal… samla alla stämplar i besiktningsboken. Sen ut till mc och få gps/iritrack/sentinell checkad och godkänd. In till safety-check och visa säkerhetsutrustn (nödraketer, silverfilt, kompass, tändare, första hjälpen). jag hade glömt strobo varningslampa i meca trucken och fick komma tillbaka med en som jag lyckats låna på plats.

Sedan tog det nästan tvärnit och hojarna packades som  i trafikstockning vid tekniska besiktningen. Det tog evigheter att komma igenom ljudmätning och teknisk kontroll. Allt ska märkas så att funktionärer ser satt det är kontrollerat, och min extra motor måste också besiktigas.

Lite tjejsnack i besiktningskön: Tina Meier (mc #100), Camelia Liparoti (Quad #259) och jag.

Leave a Reply

