Delta Dock Port

Posted on

 I morse fick jag lift med holländska truckteamet FINSTRA ut till hamnen Delta Dock för att hämta hojen. Hamnen ligger 10 mil bort så det var tur jag kunde åka med dem. Värsta ruschen att hämta var igår, så idag var det lugnt att kvittera ut papper etc i tullen.

Däremot så ville inte hojen starta. Den hoppade igång och dog direkt. Provade massa gånger tills batteriet var slut. Nåt skumt med förgasaren för den flödade hela tiden. Knackade för att flottören skulle lägga sig rätt om den hade hängt sig. Tillslut fick jag be hamnparsonalen hjälpa mig kicka, för det är mitt nyligen skadade högerknä som fick lida när jag försökte starta hojen. Efter ca 1 timme fick jag igång hojen så den var körbar.

Kom till Assistance Park på em och träffade team Meca och alla meckar. Min meck Laurent skulle plocka isär förgasare och kolla om det var nåt skumt. Sen oljebyte på hojen, och sätta dit alla klistermärken.

Träffade team Scandinavia också. Kapten Berglund lite stressad för hojen inte kommit ännu, flygförseningar. Men den ska ha landat idag… Bodinger kan ta det lugnt, hans hoj är på plats och unbder kontroll. Saknade bara en liten “backspegel”. till besiktningen.
P-A Ullevålseter verkade på hugget, och hans “water boy” guatemalaren Arredondo lika glad som vanligt.

Leave a Reply

