Rest Day (is it ???)

ENGLISH
The past days have been tough. The first stages were rather easy, but 5 and 6 were really challenging. The sixth was the same as last year where I almost fell in that deep tomb. This year the competitors got warned about it in our briefing.
My riding strategy has been successful. I started easy, but after I got a good rythm I could ride faster at the end of the stage. Many other contentants lost strength by then making mistakes too, but I still got energy and kept my focus – overtaking several riders, thus improving my standings.

Now I feel just great! I got muscle relaxants and painkillers yesterday and today to avoid seizures.

 
Photo: Annie and a mechanic

Restday means sleep-in, on the race days we started very early in the mornings. But there is quite a lot of work. All service on the bike – fix the fork, new chain and sprocket, tires, oil and filters. I will have a new engine as that fesh-fesh gets everywhere inside, which might cause a major engine failure. That i sure don’t want to happen during the remaining race days!
And a lot of planning and organaizing for the second week of dakar rally. Also i must find a laundry place in the city…
*
Interview Annie during the rest day: contact Marie Hessel phone +46 763 18 88 22. Chile time -4h compared with Europe.

 
Photo: Annie and fellow bikers making marks in the roadbooks.
*
SVENSKA
Det har varit tufft de senaste dagarna. De första etapperna var ganska lätta, men sträckorna 5 och 6 blev det allvar! Sexan var samma som förra året, där jag var nära att köra ner i det djupa schaktet. I år blev förarna varnade för det i den gemensamma genomgången!
Min körstrategi har visat sig lyckosam. Jag tog det lugnt i början av etapperna men när jag hittat rätt rytm kunde jag gasa på i slutet av sträckorna. Många andra förare började tappa orken då och gjorde misstag, men jag hade styrkan kvar och körde om flera, vilket gav allt bättre placeringar.

Nu känns det bara toppen! Jag fick muskelavslappnande och smärtstillande medel igår och idag för att undvika kramper.

Vilodag betyder sovmorgon, under tävlingsdagarna har vi ju gått upp mycket tidigt. Men det finns också mycket jobb. All service på hojen – fixa gaffeln, ny kedja och drev, däck, olja och filter. Ska byta motor, eftersom fesh-feshen täpper till varje vrå och det innebär risk för haveri. Det vill jag ju slippa under resten av rallyt!
Därtill planera och ordna för den andra veckan av dakarrallyt. Och så måste jag hitta ett tvätteri på stan…

About these ads

One Response to Rest Day (is it ???)

  1. Peter Book says:

    För första gången på många år har jag börjat följa Dakar igen.
    Synd att man inte får följa dig mera på repotagen på Eurosport varje kväll.
    Otroligt bra kämpat Annie!

    Hälsningar Peter (kompis med Camilla A)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 5,469 other followers

%d bloggers like this: